Contentmarketing

Meer waarde door woorden.

Bij contentmarketing draait het om: een goed verhaal goed vertellen. Wees relevant, authentiek en transparant.

Dat zijn moeilijke woorden. Het betekent dat mooie praatjes niet meer werken.
Reclame werkt steeds minder. Dat klikken we massaal weg. Wat wel werkt als een magneet is: relevante inhoud (content).

dienst icon 3

Maak je informatie vindbaar

Promotie en zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Mensen zijn op zoek naar informatie die helpt om hun droom te verwezenlijken. Of om een dagelijks probleem op te lossen.
Niet voor niets waardeert Google ‘helpful content’ hoger dan reclamepraat.

Zorg dat je doelgroep je informatie vindt. Hou rekening met de eisen van Google (SEO) en gebruik sociale media om je content onder de aandacht te brengen.
Je concurreert met miljoenen uitingen. Verwacht niet dat je doelgroep jouw content vanzelf vindt. Daar moet je wat voor doen. Vergeet ook video niet.

Een beeld zegt meer

Denk multimediaal.

Mensen kijken liever naar een goed, kort filmpje op YouTube dan dat ze lappen tekst lezen. En dat zegt een tekstschrijver? Zeker, alles voor het beste resultaat. Bovendien zijn een goed script en duidelijke voice-over de basis voor een effectieve video. 😉
Het leuke is: mediaproductie is tegenwoordig relatief eenvoudig en voordelig.

Podcasts zijn booming

En wat dacht je van een podcast? Verpak je boodschap in een boeiend vraaggesprek. Nodig een expert op je vakgebied uit om te vertellen wat er speelt in je branche. En vertel hoe jouw product of dienst daarop inspeelt.

Van conversatie naar conversie

Niet zenden, maar communiceren.

Zodra je doelgroep in contact komt met jouw informatie, moedig je aan om te reageren. Stimuleer je ze om content te delen, een reactie te plaatsen. Want je wilt niet zenden, maar communiceren. Het gaat om interactie met je doelgroep.

Zullen we er eens over doorpraten?

Maak ook een vliegende start met content

airplane